View Single Post
  #41  
Old 02-08-2004, 13:45
KoenC's Avatar
KoenC KoenC is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Kessel-Lo
Posts: 55
@Jo Smets

1) korte stints worden bepaald door de banden en niet zozeer door de remmen

2) tijdens de eran sessies heb ik nog nooit problemen gehad met de remmen

3) als ik betere remschijven voor mijn wagen zou gevonden hebben, zou ik die zeker gemonteerd hebben. Voor mijn wagen zijn er ofwel originele, ofwel OMP remschijven beschikbaar. Voor de rest niks...

Nadat ik de remschijven geplaatst had, heb ik ervoor gezorgd dat ik het voorgeschreven aantal km rustig geremd heb. Tijdens de eran sessies heb ik er steeds op gelet om contact tussen schijf en blok te vermijden in de pits. Altijd de nodige afkoelronde ingebouwd aan het einde van een stint.

De remschijven zijn wel van het geboorde type. Deze gaatjes geven natuurlijk sneller aanleiding tot scheurtjes. In de toekomst geen gaatjes meer in mijn remschijven. Bovendien heb ik ook gemerkt dat de schijven niet echt gelijkmatig sleten: ik heb de indruk dat de zones op cirkels tussen de gaatjes meer sleten dan de zones op cirkels waar de gaatjes zitten.

Misschien is het gewoon bad luck, maar ik weet niet of ik nog OMPs zal kopen.
Reply With Quote