Alles hangt af van de periode die je beschouwt natuurlijk hé!
Als Ferrari wereldkampioen wordt in 1952, 1953, 1956, 1958, 1961 en 1964 kan je moeilijk stellen dat ze aan het knoeien zijn. Neem daar nog de overwinningen in Le Mans bij van 1954, 1958, 1960, 1961, 1962, 1963, 1964 en 1965 en dan zie je dat ze echt wel zeer goed bezig waren en super betrouwbaar bleken ook!
Maar ook iets recenter, in het Forghieri tijdperk werden de wereldtitels F1 aaneengeregen (1975,1977 en 1979) en de wereldtitels en overwinningen in de sportwagens (vooral de 312 PB met Jacky Ickx als geheim wapen) waren niet meer te tellen! In 1972 werd ELKE race waaraan ze deelnamen gewonnen, (ELKE RACE, kan je je dat voorstellen??) waren ze zeer dikwijls 1e EN 2e, een aantal keren zelfs 1e, 2e en 3e, en een enkele keer zelfs 1e, 2e, 3e EN 4e!!!!!! Dat getuigt volgens mij toch ook wel van het bezit van een ZEER goed geoliede machine!!!
Nu neem ik wel aan dat de meeste van onze (jongere) leden die periode niet gekend hebben, maar zoals ALTIJD zeg ik en blijf ik zeggen : kijk iets verder dan je neus lang is en haal er eventueel statistieken en resultaten bij voor je een ongegronde bewering de ether in gooit please
En dan zal ik van mijn kant toegeven dat de jaren 80 vooral na het Villeneuve-Pironi debacle een mindere periode inluidden (alhoewel Ferrari nog 2 titels bij de constructeurs binnenhaalde en Alain Prost in 1991 ei zo na wereldkampioen werd op Ferrari) en dat de kentering gekomen is ONDER ANDERE door Michael Schumacher (maar op zijn eentje had hij het ook niet kunnen klaarspelen natuurlijk).