Quote:
Originally posted by Z3Cp
Ik sluit me hierbij aan, het valt inderdaad op.
Maar dit geldt niet specifiek voor Hezemans en Kumpen alleen, men ziet vaak auto's sneuvelen waar twee "toppiloten" mee rijden. Dat is een eigenschap van een racer, altijd sneller willen zijn dan anderen en vooral als eerste je teammaat verslaan.
In Endurance racing is het beter met een stel gemiddelde piloten te rijden, die mekaar niet de loef willen afsteken.
Kijk maar naar de 24 U van Francorchamps, de winnaars zijn een team van gematigde piloten die vooral bezorgd zijn om de wagen heelhuids uit hun stint te brengen en gans door te geven aan hun teammaat.
Ik zag vorig jaar zowel Kumpen als Hezemans vaak over de schreef gaan en had maar één conclusie : sprintraces gaan rijden, jongens.
|
Ben ik het niet mee eens. Er zijn meer dan genoeg voorbeelden van wagens met toppiloten die prima samenwerken en goede resultaten halen zonder de wagen te slopen. Kijk bijv. naar Babini/Peter, Wendlinger/Melo, de Freisinger koppels, etc. Soms zitten er echter toch mensen tussen die te wild doen. En dan kom je uit bij bijv. Kumpen en Hezemans, maar ook Alzen en Bartelds lijken mij zulke rijders.