Quote:
Originally posted by Nicki_Mks
Op VRT wordt verteld dat de auto in het publiek gereden is en wordt er met geen woord gerept over de verantwoordelijkheid van de toeschouwers... Ik vind het toch verschrikkelijk dat zoiets op een gesloten circuit gebeurt, waar een echte rally veel gevaarlijker is.
|
Er wordt wel gezegd dat de piloot geen enkele fout heeft, weliswaar in een interview met voorzitter Reuten. Uit goed ingelichte bron zou heb kind in een coma gehouden worden. Laat ons hopen dat dit een hoopval teken mag zijn. Alleszins veel steun aan de getroffen familie.
De auto zou in beslag genomen zijn voor verder onderzoek.
Ik ben er zowel gisteren en als vandaag geweest en heb genoten van een zonovergoten dag top autosport. De Belgen, net als voorgaande jaren weer van zich laten horen en zien.
Met zijn overwinning evenaart Hansen het aantal overwinningen (7) van Mister Rallycross, Martin Schanke, op de Duivelsberg.
In divisie 1A reed Ron Snoeck naar zijn zesde overwinning van het seizoen. Helaas ging de motor van Groblewski's VW Polo in de derde reeks in letterlijk in vlammen op. De Polo is voor mij de mooiste en ook één van de snelste auto's in deze Divisie.
Paddocker Stickerman reed in de C-finale met zijn spiksplinternieuwe Citroën Saxo. Pas zaterdagmorgen volledig klaar en voor Johan de eerste wedstrijd sinds september 2003. Een opkikker, mogen we hopen.
In divisie 2 moest de leider in het kampioenschap, Pinomäki, in de A-finale al vroeg aan de kant. Sachweh haalde het in zijn Astra OPC voor de Belg Andi Martin. Van Beers haalde een verdiende vierde plaats.
De supernationals, reeds voor de derde maal het support event waren natuurlijk weer de smaakmakers. Lekker driftend door de bochten met hun Volvo's. Ook enkele BMW's aan de start. De Scandinaven zijn vindingrijk en in deze serie vonden we dit jaar voor het eerst een achterwiel aangedreven Subaru en Opel Kadett. Deze serie telt op wedstrijddagen in het hoge noorden regelmatig 90 (ja u leest het goed) deelnemers.
Ook Ohman was terug aan de start. Deze man is een invalide en bestuurt de auto met een soort Joystick. Hiermee geeft hij gas, stuurt hij en schakelt hij. Echt indrukwekkend. Hij won de C-finale en maakte een behoorlijke beurt in de B-finale. Je ziet, ook mindervaliden kunnen aan allerlei takken in de autosport de top behalen. Ohman diende nu een voorstel in bij de FIA om een toelating te krijgen om een heuse Ford Focus te mogen inzetten in het EK Rallycross. Van mij mag hij eraan beginnen...
Een tweede support event betrof de Ford RST junior Cup. Een auto met buizenchassis met een Ford Ka 1300 motor en Hankook banden. Slechts vijf auto's met aan het stuur jongeren tussen 14 en 18 jaar. Ze moeten natuurlijk ergens beginnen maar deze serie kon me niet echt boeien.
Na het ongeval waarvan hiervoor sprake, zaten we er toch met gemengde gevoelens. Ik heb er namelijk ook eentje rondlopen van ongeveer die leeftijd. Uit je doppen kijken is natuurlijk de boodschap als je naar autosport gaat kijken....
C U