View Single Post
Old 09-08-2004, 13:11
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
BRUSSEL B e l g a / Eigen berichtgeving

Een jongetje van vijf jaar uit Maasmechelen is gisteren in kritieke toestand opgenomen in een ziekenhuis in Genk na een ongeval tijdens het Europees rallycrosskampioenschap in het Lim burgse Opgrimbie. Het kind stond samen met zijn grootvader in een zone waar het publiek eigenlijk niet toegelaten was.

Gisterenvoormiddag rond 11.30 uur verloor een Tsjechische rallypiloot tijdens het Europees rallycrosskampioenschap op het Duivelsbergcircuit in Opgrimbie de con trole over het stuur. Hij knalde met zijn voertuig tegen de vangrail.

Daarachter stonden een 59-jarige man uit Maasmechelen en zijn kleinzoontje van vijf jaar. De grootvader werd zwaargewond aan de benen.

Het kind raakte levensgevaarlijk gewond.

De man maakte deel uit van de organisatie.

Hij was verantwoordelijk voor de sanitaire installaties en had daardoor toestemming om op de plaats te staan waar hij stond. Voor het publiek was die plek niet toegankelijk.

Gisteren was het nog niet duidelijk waarom de man het kind had meegenomen. “We moeten dat nog onderzoeken”, zei een aangeslagen organisator André Leur voor de VTM-camera. “Ik heb nog geen contact gehad met de grootvader.

Die is meteen naar het ziekenhuis gebracht en is nog niet teruggekeerd.” Leur zegt dat zijn evenement qua veiligheid aan alle nationale en internationale normen voldoet. “We werken volledig conform de reglementen van de Belgische Rallycross Vereniging en die van de Internationale Automobielfederatie FIA. We doen al het mogelijke om de veiligheid te garanderen. Ik kan dan ook niets anders dan stellen dat het onmogelijke gebeurd is.” Het parket van Tongeren stuurde een deskundige ter plaatse om de omstandigheden te onderzoeken. (KB)

bron: de morgenl
ik snap ook wel niet waarom iemand van de sanitaire voorzieningen in de verboden zone wordt toegelaten.

Reply With Quote