View Single Post
Old 09-08-2004, 14:37
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally posted by Jo Smets

(die wel van het gas had kunnen gaan, ipv de show te stelen in de panorama bocht, want daardoor is die van de baan gegaan. Maar ik weet hoe het eraan toe gaat op circuit, dus nogmaals geen verwijt aan de rijder)
Wij stonden net voor de finish en hebben het volgende gezien. Net voor de finish ging de rijder van de baan en raakte de vangrail links van de piste. Hij sloeg naar rechts om vervolgens terug naar links te gaan, quasi loodrecht op de vangrails waarvan hiervoor sprake. Het ongeval (de impact) zelf hebben we niet gezien. Het leek alsof de piloot vol op het gas bleef staan en op volle snelheid richting de hulppost reed. De vangrail werd, voor zo ver wij konden zien enkele meters achteruit gedrukt en plat gelegd. M.i. is een technisch defect niet uit te sluiten. Dat zal het onderzoek van de auto wel uitwijzen.

Van een show, die de piloot zou hebben opgevoerd, was m.i. geen sprake. Ik zie niet in waarom een show tijdens een reeks in de rallycross nodig is.

Daarenboven stel ik vast dat wij kritiek spuien op (sommige) pers omdat zij autosport enkel aan bos laten komen indien er iets ernstig gebeurde. Wel lees in deze thread dan de berichten maar eens die over het sportieve gaan en vergelijk met deze die over het ongeval gaan.

Uiteraard mogen we hier wel eens bij blijven stilstaan en hopelijk kunnen ook wij er lessen uit trekken.

C U
Reply With Quote