Quote:
Originally posted by Giovanni
Zoals reeds een tijdje het geval is heb je al redelijk wat ervaring in de Belcar nodig om tijdens de 24u goed te presteren.
|
Een andere feit is dat we op enkele jaren tijd een toename van 50% hebben in de categorie: Piloten met weinig Belcar-ervaring tijdens de 24 uur. De geleidelijke overgang van drie naar vier piloten is daar de oorzaak van.
Een van de tradities van de 24 uur van Zolder is de jaarlijkse klaagzang van de "ervaren" piloten over hun iets minder kundige broeders. Heren, dit is nu eenmaal een feit.........op het moment dat u van start gaat, gaat u tevens akkoord met de "spelregels" van een 24 uurs-race. Aan uw de keuze:
1: Ja, ik ga van start. Ik weet dat er onervaren piloten tussen zitten en pas mijn rijstijl aan.
2: Nee, ik blijf thuis......racen met onervaren piloten is niks voor mij. Dan maar met de vrouw naar een of andere meubelboulevard op zondag
Trouwens als ik zie welk onnodig risico sommige ervaren piloten nemen. Dit weekend heel wat keren gezien dat die snelle jongens hun iets minder snelle collega's op het einde van het rechte stuk tussen de Rindt en Ickx chicane voorbij steken en dan doodleuk de pits insturen..............gevolg, dit jaar enkele narrow-escapes gezien. Alles ging goed maar het had ook anders kunnen aflopen.
Die paar seconden tijdwinst wegen niet op tegen het risico, geen enkele plaats is dit jaar beslist op seconden..........maar op het aantal rondjes. Volstrekt onnodig dergelijke acties, let wel reglementair is er niets aan de hand. Dit is eerder problemen zoeken als vermiijden