View Single Post
Old 23-08-2004, 15:18
BMW Beliën's Avatar
BMW Beliën BMW Beliën is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Maarten
opmerkelijk was de prestatie van gunther raus die zomaar eventjes uit het niets een manche won. Tegenvaller vond ik mollekens/paltalla, maar het is ook nog maar de eerste race voor het team en de mecanos van het gik dus we zullen die mannen nog een beetje respijt moeten geven hé ...

Uit het niets???
Opmerkelijk was dit wel en zeker niet uit het niets!!!
Gunther won ook al races in de Sprinters Cup.
Als mechano op deze mini had ik de woensdag al tegen Gunther gezegd dat er een podium in zat voor het weekend. Vorige 2 weekends hebben we problemen gehad met de remmen, ABS die niet altijd werkt en lekken aan de klauwen. Maar voor de rest was de afstelling van de Mini perfect en konden we de leiders volgen en aanvallen, dit kon ik afleiden uit de snelste rondetijden in de wedstrijd. In Francorchamps reed Gunther ook al in de 2de wedstrijd de 2de snelste rondetijd na Ugeux en dat was dit weekend ook weer het geval. Zonder te kunnen testen moet ik dan ook tijdens de kwalificaties de beste afstelling zien te vinden en dat loopt soms niet altijd zo goed af voor de plaats op de grid, maar voor de start van race heb ik meestal de goede afstelling gevonden. De remproblemen zijn minder maar nog niet helemaal opgelost, ABS werkt nu wel.
In de eerste wedstrijd gestart van op de 8ste plaats was Gunther bezig met een opmars naar voor. Toen de pacecar de baan op kwam, was hij juist bezig met Delmotte(4de) in te halen, en strandde hij op de 5de plaats en met een 2de snelste rondetijd in de wedstrijd. Dit was wel een heel ideale uitganspositie voor de 2de race, die hij dan ook met verve won ondanks weer enkele kleine remproblemen.
Volgende afspraak 26 september in Francorchamps.

Last edited by BMW Beliën; 23-08-2004 at 16:48.
Reply With Quote