View Single Post
  #6  
Old 31-08-2004, 08:36
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Als voor iedereen dezelfde vragen de moeite zouden lonen om op te zoeken, en andere vragen voor niemand de moeite zouden lonen om op te zoeken heb je een punt, maar ik denk dat dit een utopische gedachte is.

Ik merk dat elke vraag een schare geïnteresseerden oplevert, en een schare "ongeïnteresseerden". Maar die groepen zijn wel voor elke vraag anders. Het is dan ook onbegonnen werk om te trachten enkel vragen op te stellen die iedereen interessant vindt en de moeite om eventueel op te zoeken.

En versta me niet verkeerd, niemand is verplicht om wat dan ook te doen om iets op te zoeken, maar ik zeg zeker niet dat het antwoord op elke vraag op het internet te vinden is. Het staat iedereen vrij om zelf te bepalen hoever hij wil gaan in het opzoekwerk naar het juiste antwoord van een vraag. Maar ik wil zeker niet het doorgedreven opzoekwerk van de doorzetters afpakken door het niveau te verlagen, alleen maar om 36 antwoorden binnen te krijgen van 36 quizzers.

Het niveau van onze quiz (of beter gezegd het huidige niveau van de actuele moeilijkheidsgraad) is inderdaad van die aard dat je bijna zeker het antwoord moet opzoeken, maar wees gerust : onze "live-quiz" die we plannen zal van een gans ander allooi zijn. Daar zal het aankomen op parate kennis en vooral snelheid van antwoorden. Als iedereen het antwoord weet komt het erop aan wie het snelst zijn antwoord kan geven. Maar dat is op dit forum onmogelijk, tenzij we de quizvragen gaan stellen op het chatkanaal als alle kandidaten aanwezig zijn. I don't think so.

Maar laat dit geen reden zijn om je feedback achterwege te laten, hoe meer we weten wat er in jullie omgaat, hoe meer we er kunnen rekening mee houden. Misschien wil de meerderheid wel een eenvoudige quiz die nagenoeg geen opzoekingswerk vergt? Laat het ons weten please...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote