Heb van deze onzinnige discussie maar een aparte thread gemaakt, het heeft helemaal niets te maken met de 24 uur van Zolder.
Dan de vergelijking Belcar / Dutch Supercar Challenge..........een vergelijking die helemaal GEEN vergelijking is. Hoe kun je nu twee series met elkaar vergelijken die compleet verschillende reglementen gebruiken en die ook een andere insteek hebben in het doel dat ze willen of pogen te bereiken. Het is mij nog steeds niet gelukt om een appel met een peer te vergelijken.........beiden zijn net zo lekker maar compleet anders.
De Belcar is in zijn opzet een prachtig endurance kampioenschap, de Dutch Supercarchallenge is in zijn opzet een steeds mooier wordende "sprint-endurance klasse". Het nivo ligt in de Belcar per wagen hoger.......het budget uiteraard ook. De DSC gaat voor een iets lager nivo, de Belgische budgetten zijn in Nederland nog niet haalbaar. De klasse past zich aan de markt aan, resultaat volle startvelden. Missie en opzet geslaagd! Ollanda is heel langzaam aan het veranderen van een cup-natie naar een toer- en gt samenleving. Een traag proces, je moet dan niet gaan vooruit lopen met een reglement dat voor weinige haalbaar is. Het is precies goed zoals het nu is.
M.b.t. die 85 (of in de buurt daarvan) deelnemers, niet vergeten dat er ook 16 deelnemers tussenzitten uit de Vege-series.
Dus vergelijkingen maken tussen Belcar en DSC zijn ten strengste verboden