View Single Post
Old 02-09-2004, 22:21
Rasse's Avatar
Rasse Rasse is offline
De Paddock Regular

En toch richt ik mijn pijlen nog een keer op de FIA.
Eind vorig jaar hebben ze er een zootje van gemaakt met de derde auto. Dit jaar komen ze ook met voorstellen die ze even snel weer afvoeren. Echte besparingen worden er niet doorgevoerd.
Die instabiliteit maakt dat grote fabrikanten, soms in geldnood, eieren voor hun geld kiezen en alles op F1 zetten, waar de return per geinvesteerde dollar, yen of euro tot nog toe veel hoger is.
Hier zit een politiek achter, alles ten koste van F1. Dat is altijd zo geweest en het wordt alleen erger.
Ze, de BoBo's van de internationale autosport, zitten liever aan de vetpotten in een paddock dan ergens in het stof te moeten rondlopen.Heeft er iemand ooit Max Mosley al in een service park gezien?

David Richards had goede bedoelingen, ook al was het om veel centjes aan te verdienen, met de media en WRC. Tot hij bij het echt grote geld in F1 terecht kwam. En meteen was hij al het vorige vergeten.
Neem het voorbeeld van WRC-Radio. Afgevoerd omdat er geen middelen meer waren. Mijn oor , ja !!!
In F1 is er sprake geweest dat de constructeurs hun eigen serie gingen runnen. Toen heeft de Ecclestone-bende zich in alle bochten gewrongen om dat te voorkomen.
Men zou beter die stap zetten voor WRC en rally in het algemeen.
Er zal ongetwijfeld een heropleving komen, maar ik vrees dat we enkele magere jaren tegemoet gaan.
Reply With Quote