View Single Post
Old 07-09-2004, 23:02
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by camso belgium

Tot slot nog een interessante quote, welke ik in een USA magazine gelezen heb :" Formula One has surely the best cars in the world; Formula One has probably the best drivers in the world; but there is one thing they never will have: the interest of the american people".
Bernie wil de Amerikaanse markt wel voor zich winnen, maar de Amerikaanse mentaliteit kiest liever voor de stockraces dan voor eenzittersracen op gewone circuits (dus niet de IRL). Amerikanen zinnen op spectakel, niets meer, niets minder. Zij willen big action, crashes, wagen tegen wagen... en dat is wat er momenteel niet veel te zien is in de F1. Het racen in de F1 is zo geperfectionneerd dat er weinig te aanschouwen valt. Zo'n shows kunnen nooit de aandacht van de Amerikanen winnen.
Ik heb gedurende twee jaar de NASCAR races gevolgd en ik apprecieer een inhaalmanoeuvre in de F1 meer dan een uit de NASCAR. Ik zie piloten liever slipstreamen en uitremmen dan gewoon met een klein snelheidsverschil gedurende ronden iemand proberen in te halen. En dat, volgens mij actieloze inhalen, vinden de Amerikanen, die actie willen, goed. Go figure.

Wat je zegt over de algemene autosport en de evolutie volg ik volledig. Zowel in de Belcar, als F3000, F1, WRC... is het verschil tussen topteams en de subtoppers en rode lantaarns dermate groot geworden dat dit wel eens, zonder de nodige maatregelen, de autosport een grote klap kan toedienen.
Reply With Quote