Nu donderdag 9/9 zijn we gaan trainen in Zolder met de Megane.
Na uren en uren gesleuteld te hebben stond alles terug in elkaar en gingen we deze toch aan een test wagen om in Francorchamps voor geen voldongen feiten te staan.
Zoals reeds hiervoor gezegd is zowat het hele motorcompartiment, ophanging en versnellingsbak vernieuwd of gereviseerd. Een hele brok: veel werk en vooral een serieuze hap uit het budget.
Daarom vertrokken we donderdag toch met een bang hart richting Zolder met de vraag wat de dag ging brengen. De mecanieker van het motorgedeelte , de witte, was mee om bij de minste hapering of dergelijke een oplossing te kunnen bieden.
Om 13.00 u stipt stapte ik dus in de wagen met de opdracht de motor kalm warm te rijden en dan terug binnen voor een algemene checkup. Dit bleek allemaal in orde, de motor had hier,thuis, in het totaal al wel een uurtje gedraaid zonder problemen. Elke bout, vijs , ... werd terug nagekeken en toen gingen we van start met de opdracht van de motorbouwer: zoveel mogelijk rijden om de betrouwbaarheid te testen.
Tom en ik reden toen drie uren afwisselend (met een konstante verbinding tussen de mecanieker, om bij het minste probleem te kunnen ingrijpen) onze rondjes. Het enige probleem waar ik mee te maken kreeg was, indien ik enkele ronden tegen de begrenzer van het toerental reed, een melding van een te hoge watertemperatuur. Dit was ook mede te wijten aan het toch wel zeer warme weer, waardoor onze koeling net iets te min was.
Voor de rest geen problemen.
Chapeau voor onze mechaniekers in ons toch wel bescheiden team. De inzet en de wil van deze mensen is zeer groot.
Bedankt jongens, zo gaan we met een gerust gemoed naar de volgende race.
|