Quote:
Originally posted by FIRE
Opleiden van jong talent kan toch ook in DTM (of F3), zie bv Ekstrom, Albers, Paffet, enz. Bovendien kun je wel 10 of 20 talenten opleiden, maar voor al die coureurs is toch geen plek in F1.
|
Ja uiteraard kan Renault dat daar ook doen, maar zij kiezen nu éénmaal voor hun "filliére" en hebben een eigen "raceklassen trap systeem" (FR1600 > FR2000 > WS byRenault > F1) en hoeven dus geen wagens in te zetten in andere raceklassen om talent op te sporen.
En uitaraard is er geen plek voor 10 a 20 (nieuwe) piloten in de F1

, maar als je er geen 20 hebt rijden in een klasse, kan je moeilijk DE beste(n) vinden hé...

Want de top 5 van één bepaalde raceklasse heeft enkel de mogelijkheid om doortestoten naar de volgende "klasse"...
Quote:
Originally posted by FIRE
DTM en ETCC is toch ook topkwaliteit? Bovendien zie ik liever een kampioenschap met meerdere merken als de zoveelste cup.
Ach nu heb je ook al FR2000, FR V6 en vorig jaar Clio V6 dus zo'n groot verschil zie ik niet met volgend seizoen. Bovendien alleen maar Renault Cups in 1 weekend is ook saai. Nee dan vind ik de huidige SRW weekends leuker.
|
Nu (in 2004) zijn er idd ook al deze kampioenschappen, maar nu rijden de WS in totaal andere weekends als de FR2000 en de Clio Cup. Bovendien rijden er nu nog enkel in de EK clio cup de "normale" clio's, en zijn de V6'en zo goed als uitgeroeid...
Dus deze nieuwe Mégane cup is weldegelijk en enorme opvlakering...
M.a.w. Renault Sport heeft alle top serries overgenomen, verbeterd, en gecentraliseerd en dit allemaal samen geeft een vuurbal qua spektakel!