Ford wacht blijkbaar op de kostenbesparende maatregelingen van de FIA. Als die er komen, zal Ford engageren voor 4 jaar.
Het voorstel om de Super2000 regels (zoals bij ETCC, STCC, en binnenkort WTCC) lijken niet door alle teams/rijders enthousiast onthaald te worden; er wordt gevreesd dat een atmosferische 2 liter niet genoeg vermogen en vooral koppel zal produceren in vergelijking met een turbo motor (ter vergelijking: een ETCC wagen heeft ca 270 pk en 250 Nm en dit is een sprint wagen; een WRC 300 pk en bijna 600 Nm koppel). En Citroen is al begonnen met de ontwikkeling van de C4 WRC wagen. Suzuki daarentegen is enthousiast over Super2000, omdat het dan voor hen eenvoudiger/goedkoper is om een WRC wagen te ontwikkelen.
Alle teams zijn natuurlijk voor kostenreductie (bv. standaard versnellingsbakken, minder gebruik van exotische materialen (titanium, keramische materialen, magnesium, ..., zolang ze niet in de productie wagen gebruikt worden), minder complexe transmissie (dus passieve differentielen), ...
Last edited by gwyllion; 30-09-2004 at 17:47.
|