View Single Post
Old 01-10-2004, 11:53
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Quote:
Originally posted by BMW Beliën
...De meeste negatieve commentaar lees ik hier wel van de baanmarshals. Blijkbaar zijn dit allemaal heel brave chauffeurs, die zich allemaal heel mooi aan de verkeersregels houden en nooit een kmtje te hard rijden. Laat staan dat ze dan ook nog iemand moordenaar gaan noemen. Vind deze uitspraak toch wel heel cru van een jonge gast.
Als we in Duistland waren hoefde deze discusie niet gevoerd te worden, daar is er geen maximum snelheidslimiet op de meeste autosnelwegen. Daar zijn deze snelheden dagelijkse kost. Toen ik onderweg was naar de Nurburgring, toen de Belcar daar te gast was, vlogen ze mij daar ook voorbij alsof ik stilstond. En dat waren heel veel wagens met een Belgische nummerplaat, autosportliefhebbers die dezelfde bestemming als mij hadden.
Mijn uitspraken staan totaal los van mijn functie als baancommissaris. En waar heb ik ergens gezegd dat ik nooit te hard rijd? Ik rijd ook wel eens harder dan toegelaten, maar ik ben nog nooit in de buurt van de 200 geweest. Dat je 140-150 rijdt als het heel kalm is op de autosnelweg daar knijp ik een oogje voor dicht. Dat je nog harder rijdt, ook al is het niet druk kan ik niet begrijpen. Tegen dergelijke snelheden moet er niet veel gebeuren of het loopt fout af.
Mij gaat het meer om het feit dat Michel aan het racen was. Ik heb hier in de buurt enkele jongeren wonen van ongeveer mijn leeftijd, ze hebben mij al enkele keren bijna aangereden door te racen tegen elkaar. Daar kan ik dus absoluut niet tegen.
Ook het aangehaalde voorbeeld van truckers met cruise control en voeten op het dashboard heb ik zelf al dikwijls gezien. Om nog maar eens een straffe uitspraak te doen: als die mensen een dodelijk ongeval veroorzaken mogen die ook 3 weken in de bak zitten...