Ik heb net vernomen dat MH vrijgelaten is.
Dat vind ik *persoonlijk* wel een goede zaak, er is nog geen uitspraak en zijn misdaad is van minder gewelddadige/brutale/voorbedachte aard als die van, wat ik dan echte criminelen noem, die vrij blijven rondlopen tot aan de uitspraak.
Maar de uitspraak bij vrijlating van MH die ik lees op pitstop.tv, daar val ik toch van achterover.
Quote:
Volgens Heydens gaat het gros van de rally-en circuit-rijders in de fout.
Heydens: "Veel piloten rijden te snel op de weg. Als we bij de politie eens zouden controleren hoeveel piloten overtredingen begaan, dan zouden we niet veel piloten meer hebben."
bron : pitstoptv.be
|
Ksnap het niet goed, zelfs als het een egoistische poging is om zijn vel te redden schiet hij er zelf weinig/niks mee op.
En hoeveel schade hij er de autosport mee berokkent ...
En slightly off topic.

Er is iets voor te zeggen dat piloten bij snelheid x meer controle over hun voertuig hebben als normale weggebruikers bij snelheid x-? en zij het inschattingsvermogen hebben om dat op de juiste plaatsen te doen, (250 overdag onderweg naar FChamps reken ik daar niet bij) maar die redenering (lees advanced rijbewijs

) is politiek niet te verkopen.
Snelheid hard aanpakken in naam van veiligheid, fair enough maar misschien ineens gordeldracht en onoplettend rijgedrag even meenemen?
my2c,
Jochen