Sorry maar de Morgen of een anonieme Porscherijder vind ik echt geen referenties op dat vlak.
Dat soort gequote uitleg lijkt mij echt uit de mond te komen van iemand die geen knijt verstand heeft van snel gecontroleerd rijden met een auto.$
Hoe sneller een auto rijdt, hoe meer E hij heeft en hoe moeilijker hij uit balans te brengen is, van koers te veranderen.
Wielen in de lucht, even het gras of curb meepakken, met de moto landen met het voorwiel dwars, geen probleem (eigen ervaring).
(uitzonderingen zoals de McLaren F1 instabiliteit bij vol accelereren bij 300+ km/h te nagelaten)
Maar dat is maar mijn gedacht O-)
Het valt gewoon niet te ontkennen dat een moderne "sport"wagen met oplettende en bekwame piloot aan 150 veiliger is als een Astra (we hebben de zondebok gevonden

) met bomma aan 120.
Maar zoiets kan je niet opnemen in de wet!
De maximum snelheden zijn zo gesteld dat bomma in haar Astra geen gevaar is aan die snelheid op die plaats, en zo moet het.
Maar begin dan niet met eerstgenoemde te demoniseren/vervolgen zonder omstandigheden van naderbij te bekijken (ik heb het hier nu niet over het MH incident)
my2c,
Jochen