View Single Post
Old 02-10-2004, 12:01
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Quote:
Originally posted by Red DJ
Er is nog wel een verschil, racen in een wijk/bebouwde kom of racen op de autostrade!

Ik denk dat het "veiliger" is voor iedereen om op een autostrade 40km te hard te rijden dan 10 km te hard ie bebouwde kom.

Dezelfde discussie kan je hier make ivm een compleet nuchtere persoon rijdt 's nachts 120 op een baan waar je 70 of 90 mag tov een licht beschonken persoon rijdt op dezelfde baan (in dezelfde omstandigheden) 70 of 80...
Natuurlijk is daar een verschil. En 40km/u te hard op de autosnelweg is, zoals ik eerder al gezegd heb, nog aanvaardbaar. Maar dan zit je ook al echt op de grens in mijn ogen. Maakt niet uit met welk soort wagen je rijdt en of je veel rij/race ervaring hebt. Het enige contact dat een wagen met de baan heeft zijn nog altijd zijn rubbers, en het lijkt me niet dat de banden van een Porsche stukken beter zijn dan de banden van een andere wagen. Ze kunnen bijvoorbeeld nog altijd leeglopen. Wat doe je dan als je tegen ca 200 km/u rijdt?

En dat voorbeeldje dat je daar aanhaalt, ik vind dat daar geen discussie mogelijk is. Ze zijn allebei in fout en mogen wat mij betreft daarvoor even zwaar gestraft worden.

@ BMW Belien, racen en samen ergens naartoe rijden tegen 200 km/u?? Wat is het verschil? Lijkt mij toch hetzelfde te zijn. Als ik samen met iemand anders ergens naartoe rijdt kijk ik constant in mijn spiegels en pas mijn snelheid aan. Tegen dergelijke snelheden is er niet veel tijd om in de spiegels te kijken...

Het grootste probleem in België mbt verkeersveiligheid is de mentaliteit die we (ook ik) hebben in het verkeer. Nultolerantie en het verhogen van de pakkans zijn de enige manier om het aantal verkeersslachtoffers te verminderen.