Quote:
Originally posted by Ottooke
Tegen dergelijke snelheden is er niet veel tijd om in de spiegels te kijken...
|
Nu zeg je het zelf dat het heel goed mogelijk is dat Michel niet gezien heeft wat er met Rene is gebeurt.
Quote:
Het grootste probleem in België mbt verkeersveiligheid is de mentaliteit die we (ook ik) hebben in het verkeer. Nultolerantie en het verhogen van de pakkans zijn de enige manier om het aantal verkeersslachtoffers te verminderen.
|
Zouden ze niet eens eerst iets aan de staat van het wegdek doen hier in België??? Nergens in de Europese landen is het wegdek in zo slechte staat als hier in België. Ik denk dat er heel wat ongevallen vermeden zouden kunnen worden als de toestand van het wegdek zou verbeteren zoals bv in Nederland. Ja, op dat punt kunnen de Belgen nog iets leren van onze noorderburen. Als je met een motorhome op vakantie in het buitenland bent geweest dan heb je ook al mogen ervaren dat je zo weet wanneer dat je terug in België bent gekomen want dan rammelt alle servies en bestek in de kasten.
Motorrijders, zij, die nog meer voeling hebben met wegdek, klagen al jaren over de staat van het wegdek en vooral over de veel te brede en dikke wegmarkeringen, die levensgevaarlijk zijn bij regenweer.
Eerst overal snelheidsbeperkingen invoeren en dan nultolerantie en pakkans verhogen werken natuurlijk veel beter en brengen tenminste nog wat geld in het bakje ipv goede bestrating aanleggen wat handen vol geld kost.
Als we nu eens allemaal tegen 50km/h zouden gaan rijden dan zou het aantal verkeersslachtoffers nog wel drastischer gaan dalen, maar dan komen we natuurlijk nergens meer.
Daarbij stel ik mij dan nog de vraag hoeveel van de weekendongevallen niet een vorm van zelfmoord zijn en die toch nooit te vermijden zouden zijn.