View Single Post
Old 02-10-2004, 14:48
BMW Beliën's Avatar
BMW Beliën BMW Beliën is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Ottooke
Het enige contact dat een wagen met de baan heeft zijn nog altijd zijn rubbers, en het lijkt me niet dat de banden van een Porsche stukken beter zijn dan de banden van een andere wagen.
Spijtig dat er dan toch zoveel geld aan de deuren wordt uitgegooid door de bandenfabrikanten aan de ontwikkeling van autobanden als er toch geen verschil zou zijn. Zowel Pirelli als Michelin, Goodyear, Brigdestone, Firestone en andere bandenconstructeurs houden zich volgens jou bezig met onzinnige uitgaven.
Ik heb de indruk dat je autotechnische know-how toch maar heel zwak is als je zulke uitspraken doet. Als ik jou was zou ik toch maar eens een boekje lezen over bandentechniek en dan zal je wel merken dat ene autoband de andere niet is. Laat staan de samenstelling van de compound(rubber van het loopvlak).
Tevens zijn er heel wat mogelijke oplossingen om klapbanden en aflopende banden te voorkomen, door bandenfabrikanten ontwikkeld.

Ik heb op een Porsche nog nooit een wiel gemonteerd zien staan met een diameter van 15" en bandenmaat 185/65, zoals op mijn Astra. Als je dan al zou weten waar deze afmetingen op slaan.

Autosport was in eerste plaats bedoeld om verbeteringen en researche te doen om standaardmodellen veiliger en beter te maken. Heel veel toepassingen die tegenwoordig op onze straatversie te vinden zijn, zijn ontwikkeld in de autosport. Denk maar even aan traction control, om er maar één te noemen.
Reply With Quote