Quote:
Originally posted by BMW Beliën
Je bent dan misschien ook in het bezit van een standaard middenklasse wagen die niet gemodificeerd is om hogere snelheden toe te laten? Maar ik voel mij veel veiliger in een Porsche GTR3 of en BMW M5 tegen 200km/h dan in mijn eigen Opel Astra tegen 150km/h en zeker met een (semi)professionele piloot aan het stuur. Deze wagens zijn speciaal uitgerust om veilig tegen hoge snelheden te kunnen rijden. Ik moet niet denken aan de opgekietelde Johnywagens, die 30% meer PK's hebben door chiptuning en andere prullerijen en waarvoor hun wagen niet is uitgerust of gebouwd. Hoeveel van die wagens zijn nog conform?
|
Jij voelt of bent misschien wel veiliger in ne M5, maar wat als jij op het linkse baanvak tegen 200kmh rijdt en er plots iemand van op het middenvak, die tegen 120kmh rijdt moet uitwijken en jij op die tragere wagen rijdt. Jij mag dan veilig zijn, maar wie weet heeft is die tragere wagen wel zo stevig niet hé en dan kan die chauffeur wel goed dood zijn na het ongeval. Niet iedereen heeft immers enorm dure, heel stevige en snelle wagens.
Je moet ook rekening houden met de andere wagens. Een M5 of whatever kan dan wel perfect hoge snelheden verdragen, maar in het verkeer zijn er ook andere deelnemers en daar moet je ook aan denken, met welke wagen je ook rijdt.