Thread: Mini challenge
View Single Post
Old 19-10-2004, 19:39
BMW Beliën's Avatar
BMW Beliën BMW Beliën is offline
De Paddock Rookie

Re: Mini challenge

Quote:
Originally posted by pascual
« Die test was heel vruchtbaar, » verklaart de piloot uit Waver. « We hebben eindelijk gevonden waarom het niet altijd even goed ging sinds het begin van het seizoen. Onze kleine afstellingproblemen zijn opgelost. Ik denk dat we het kleine trucje gevonden hebben waar Ugeux, Bouvy en de anderen reeds enige tijd van profiteren. Er kan wel eens een verrassing uit de bus komen tijdens de kwalificaties. We hebben een korte briefing gehad met Jean-Michel Martin en het staat vast dat ik aan de start kom om te winnen. Tweede of derde worden in het kampioenschap interesseert me niet. Het wordt alles of niets. Ik gooi al mijn mogelijkheden in de strijd. Tot nu toe was ik de kleine, vriendelijke jongen van het peloton. Voortaan ga ik niet meer opzij. »

Gevonden op autosport.be

Wat ze bedoelen met die kleine afstellingproblemen weet ik niet! Wij hebben al alles gedaan, met verschillende piloten en hulp en raad van andere teams, onze Mini blijft achterop (bij de eerste 6a7) en zeggen dat wij dan nog de minst zware Mini hebben. Ik vind het verschil wel heel groot, soms 1 sec. tussen de 1e en de 2e en dan de rest met nog enkele seconden achterstand.
Maxime Soulet heeft de afstelling van Ugeux-Chouvel gekregen. Blijkbaar moet dat wel een heel goede zijn.
Dit weekend lagen de kwalificatietijden duidelijk dichter bij elkaar dan het vorige weekend in Francorchamps.
Ook wij stonden altijd te kijken van de grote verschillen in de kwalificaties, terwijl we bijna de beste tijden draaien in de wedstrijd. Het enige verschil dat ik zie is dat de polemannen meestal met nieuwe banden rijden en dat wij maar met 4 nieuwe banden per weekend rijden. Toen ik Jan Horemans in Francorchamps confronteerde met het feit dat Gunther Raus een snellere wedsrtijdronde reed dan Kurt Mollekens, gaf deze spontaan het antwoord dat Kurt de tweede wedstrijd niet op nieuwe banden had gereden. Kurt reed in de kwalificaties 3 seconden sneller dan Gunther. Dat weekend reed Kurt Mollekens met 3 nieuwe sets banden(12stuks dus). Zo wordt de Mini Challenge wel heel erg duur. Maar om mee te doen voor een podiumplaats zal het blijkbaar nodig zijn.
Reply With Quote