Thread: Mini challenge
View Single Post
Old 19-10-2004, 19:58
BMW Beliën's Avatar
BMW Beliën BMW Beliën is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Scapa
De kit omvat een echt racestuur, andere deurpanelen en dat vleugeltje. Voor wat betreft de banden waren ze er nog niet helemaal uit dacht ik. Ze zouden de Duitse en Belgische Mini's (één of meerdere dunno) samen willen laten rijden dus dan moeten de banden hetzelfde zijn...
Voor de Belgische wedstrijden zou er gereden gaan worden met de huidige banden en voor de wedstrijden in Europese samenwerking zou er op slicks gereden worden. Deze Europese wedstrijden zouden dan gereden worden in het voorprogramma van de Formule 1. Vroeger met de Renault 5 Turbo was dat altijd een hele belevenis. In de eerste bocht gegarandeerd een autokerkhof met een wagen of 10. En zeker als de Nederlanders gaan meedoen.

Quote:
Originally posted by ph.bonneel
Er zal tevens een versnellingsbak met kortere verhoudingen gemonteerd worden en een sperdifferentieel. Deze worden getest in Duitsland voor het ogenblik. De motor zou ook een lichte evolutie krijgen tot 210 PK (o.a. met andere injectoren). Indien je mee wil dingen voor de titel zullen er heel wat aanpassingen moeten gebeuren en daar hangt natuurlijk een serieus kostenplaatje aan. De MINI Challenge is al peperduur, het zal er niet op verbeteren. Wat de combinatie met de duitsers betreft, heb ik de indruk dat België zich volledig moet aanpassen aan de duitsers, willen we er samen mee rijden.
De nieuwe aanpasingen zouden weer een 5000€ gaan kosten, verleden jaar ook al 5000€, dat maakt als je een tweedehandse Mini Cooper van verleden jaar(2003) wil aanpassen je 10000€ kan neerleggen. dus je raakt die niet meer aan de straatstenen kwijt
5000€ die je alweer minder hebt in je budget van het nieuwe jaar
die je anders wel goed kon gebruiken om aan andere dingen te besteden zoals wedstrijden op het internet of een internetsite.
Ik moet wel zeggen dat slicks beterkoop zijn dan de Pirelli Zero Corsa waar we nu mee rijden.
Reply With Quote