Thread: Mini challenge
View Single Post
Old 19-10-2004, 20:53
BMW Beliën's Avatar
BMW Beliën BMW Beliën is offline
De Paddock Rookie

Re: Re: Re: Mini challenge

Quote:
Originally posted by joost
Mag ik hier toch het één en ander rechtzetten. Wij hebben binnen het team gekozen om met sterke piloten te rijden en zorgen er dan ook voor dat deze toppers in goede omstandigheden kunnen rijden. Wij leggen inderdaad per kwalificatiesessie of wedstrijd vooraan, en niet volledig rondom, nieuwe banden, hetgeen komt op 8 stuks per weekend waarbij we de oude banden kunnen hergebruiken bij circuitdopen, evenementen voor sponsors ed. Wij zijn hierbij trouwens aan niemand verantwoording verschuldigd voor onze planning en zouden het ook op prijs stellen dat de dergelijke zaken niet publiekelijk rondgestrooid worden. Ieder zijn eigen huishouding, zo lijkt het ons.
In Spa hadden we echter een probleem met de banden in de tweede trainingsssessie en zo misten we een paar banden voor de tweede race.
Maar om nu te stellen dat Kurt en markus alleen scoren omdat wij nieuwe banden monteren, lijkt me wat cru. Wij verzorgen alles van a tot z en hopen dan zo hoog mogelijk te scoren.

Sportieve groeten,

JJ Motorsport
Het verschil tussen nieuwe(0 of 1KW of race) en gebruikte banden(meerdere kw of races) is 3 a 4 seconden. Denk jij nu echt dat ik misschien niets afweet van de afstelling van een Mini. Ik loop al jaren rond in de pitlane en heb een zeer goede leermeester gehad(Paul Simons). Als je een amateurpiloot, zoals Gunther, kan laten winnen of in de top5 kan laten rijden tussen met proffesionelen als Bouvy, Mollekens, Palttala, Longin, ea. dan denk ik dat ik wel mag zeggen dat ik een Mini kan afstellen en dat Gunther ook wel aan een stuur kan draaien.
En ik denk dat iedereen wel mag weten waar de verschillen liggen. Trukjes zijn er alleen maar om te foefelen, ik ken ze ook en Michel vindt die wel.
Als je wil meedoen voor de overwinning zal je met nieuwe of bijna nieuwe banden moeten aantreden.
Als je de gebruikte banden van de eerste kw achter legt en voor nieuwe en dat verder trekt naar de races, dan kan je wel ongeveer stellen dat je het ganse weekend met zo goed als vier nieuwe banden rijdt.

Een team met een minder budget en zich niet alle weekends kan permiteren van met nieuwe banden te kunnen rijden komen er niet meer aan te pas. Ik denk dat het tijd wordt dat er een beperking komt van het aantal banden per weekend(max.6stuks) zoals in de Clio Cup.

Last edited by BMW Beliën; 19-10-2004 at 21:07.
Reply With Quote