View Single Post
Old 20-10-2004, 19:53
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

Op zich geen slecht idee, Driesco.
Toch enkele opmerkingen:
- een van de "voordelen" van ZTC en Sprinters, is dat je slechts 1 dag op het circuit dient te zijn ... sociaal leven ... Als de controle van licentie en uitrusting 's morgens is, zit je een hele dag op Zolder voor 45' circuittijd.
- ZTC wedstrijden worden ingekort naar 3 uur. Mijn eerste reactie was dat dit aanvoelt als een degradatie van deze serie die toch gebaseerd is op uithouding. Langs de andere kant is drie uur nog steeds drie uur.
We mogen ook niet vergeten dat ZTC ook gebruikt wordt als opstap naar Belcar. Er gaan dan wel 6 wedstrijduren (lees ervaring) verloren. Ik denk hierbij aan de verschillende keren dat in de threads de zin "piloten die naam niet waard" gebruikt wordt.
- Geen warm-up meer
- Als de tweede race van de Clio-Cup, na Belcar komt, bestaat er dan niet de vrees dat ondertussen het circuit leegloopt ? Ik vermoed dat een groot percentage toeschouwers vooral komt voor Belcar.
- Verdwijnen van de geluidsnorm, zoals vermeldt door B.V.S.
- ZTC/Sprinters profiteert van toeschouwers Belcar en Clio.
- Technische controles ?
- Zet je dan Belcar en Clio in het voorprogramma van de Race Promotion Night ?
- Wat met de Mini's en de FRenault ?
- 6 weekends minder lawaai rond het circuit.

Enkele van deze opmerkingen zijn zeker niet onoverkomelijk, andere meer dan aantrekkelijk, sommige zullen veel tegenstand ondervinden.
Ik moet ook zeggen dat deze opmerkingen een pure eerste reactie waren, en sommige ondertussen toch reeds minder ernstig klinken dan ik eerst dacht.

Driesco ... je gaf serieuze stof tot nadenken !
Reply With Quote