Thread: Mini challenge
View Single Post
Old 21-10-2004, 00:32
BMW Beliën's Avatar
BMW Beliën BMW Beliën is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by pascual
Wie zal er volgend jaar nog meedoen?? Dit kan duidelijk niet meer verder zo. Het doet mij denken aan de groep "N" vele jaren geleden. Het ging van kwaad naar erger en zelfs zover dat het procar werd, en onbetaalbaar; zie wat er nu nog van is, niets meer.

Wij willen ook een banden beperking en dit samen met vele andere team's, wij horen niets anders binnen de Mini Challenge.
Voor de team's met 2 piloten is het zeker niet te doen, ik denk dat jullie het ook al hebben onder vonden hé.

Toch vraag ik mij af waarom Bert Longin en Françios Verbist niet meer mee kunnen!? Zij vervangen ook altijd hun banden, het zijn ook kleppers van piloten, Bert is zelfs van team veranderd en bij een team met veeeel ervaring en mogelijkheden, ze hebben budget genoeg en testen ook heel veel?????

Ik hoop maar dat er volgend jaar genoeg Mini's zijn, en dat het veld dichter bij elkaar zit.
Het het natuurlijk een samenhang van faktoren die al dan niet beslissen over winst of verlies. Zo verloren wij, Raus Racing, de wedstrijd door dat het begon te regenen. De regen op zich was zo erg niet want Gunther is een zeer goede regenpiloot. Het was de ventilator van de vooruitverwarming die niet werkte en met heel aangewazemde ruiten en zo goed als geen zicht heeft Gunther de wedstrijd nog uitgereden en beëindigd op de derde plaats. Zo zie je maar dat het kleinste detail kan leiden tot het verlies.
Maar als de winst meer en meer gaat afhangen van de banden en het budget nodig om die banden te kopen dan denk ik dat er ingegrepen moet worden. Iedereen heeft na een jaar racen wel ongeveer de beste afstelling gevonden.

Als je de wagen van Verbiest al eens rondom bekeken hebt dan zie je wel hoe het komt dat hij niet meer kan winnen of mee kan.

Bert is wel van team veranderd, maar niet van mechanieker.
Ten andere, ik heb al lang geen Mini van G&A in de top 5 gezien.
Dus stel ik mij toch wel vragen over de kwaliteiten van de afstelling bij G&A. Je kan wel veel rijden op donderdag of op de testdagen, maar is dat dan testen om een juiste of betere afstelling te vinden? Als je niemand hebt die de auto juist kan prepareren of afstellen, dan kan je nog zoveel rondrijden maar daar zal de wagen niet beter mee worden. Andere zijn vooruitgegaan en Bert is stilblijven staan en stilstaan is achteruit gaan, ook in de Mini Challenge.
Reply With Quote