Thread: Mini challenge
View Single Post
Old 21-10-2004, 01:11
BMW Beliën's Avatar
BMW Beliën BMW Beliën is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by joost
Beste,

het is nimmer mijn bedoeling om (mocht je je bekend maken zou het handig zijn) te beweren dat jij of wie dan ook niet weet hoe een wagen afstellen, dat kan je nergens uit bovenstaand antwoord afleiden. Ik wens dan ook niet dat zulke woorden in mijn mond geled worden.
Ik zeg enkel dat JJ Motorsport bepaalde keuzes maakt en daar is, zo lang het binnen de lijnen van het reglement van de Challenge ligt, niets op tegen.
Bovendien heb ik alle respect voor alle piloten, met 4 toppers maak je namelijk geen kampioenschap. De prestaties van bepaalde gentleman-drivers zijn zeer goed, denk maar aan JC Liard, G Raus en al de anderen die ik vergeet.
Ik vraag alleen dat ieder voor zich een bepaalde weg uitstippelt en dat we niet, noch wij, noch jij, noch anderen, bepaalde zaken insinueren of oordelen over keuzes van andere teams.
Tenslotte is het de organisatie die de reglementen uitstippelt en daar kan je oeverloos over discussiëren, doch mij lijkt het eerder zinvol binnen de uitgezette lijnen te werken en deze te aanvaarden.

in eigen naam,

Joost Custers
Als je deze thread een beetje gevolgd had en goed gelezen had dan wist ja al lang dat is de technische assistentie doe van de Donna Mini N°13 van Gunther Raus. Iemand die met de races in de Mini paddock loopt, weet dat ik aan de Donna Mini Cooper sleutel. Op mijn hemd, t-shirt, blouse en mijn jas staan Motorsport Beliën. In Francorchamps stonden we vlak langs jullie, JJMotorsport, en afgelopen weeekend enkele wagens verder. Dus als je zondag daar was, heb je misschien nog wel met mij gepraat in de Mini-tent of Paddock en dat zal je misschien meer zeggen dan dat ik hier mijn naam ga neerpennen waar je niets of niet veel aan hebt.

Het wordt dan ook al heel moeilijk voor amateurs of zoals jij het noemt gentlman-drivers om de teams met hogere budgetten en proffesionele piloten te volgen of te verslaan. Als deze amateurpiloten er de brui aan geven dan blijven er natuurlijk nog maar een handvol piloten over(zie Clio Cup). Als niet iedereen kans maakt om te rijden met een gelijkwaardig wagen, door een beperking van zijn budget, dan schiet de doelstelling van het Cup racen zijn doel voorbij. En is de Mini Challenge hetzelfde lot beschoren als de Clio Cup. Wie gaat er toch nog meedoen in een Cup waarbij een piloot 50.000€ wordt betaald om de andere piloot aan de titel te helpen?
Of waarin piloten meerijden waarbij op voorhand al van geweten is dat ze het kampioenschap(en de meeste wedstijden) gaan winnen.

Groetjes Willy
Reply With Quote