Er zal nog heel wat water naar de zee vloeien eer dat ze er allemaal uit gaan zijn wie met wie gaat samenrijden op zo een raceweekend. De Mini Challenge zal zowiezo niet volledig verdwijnen uit de Belcarweekends. De Mini Challenge wijkt voor een klein deel uit naar Duistland om enkele wedstrijden samen te rijden en eventueel ook in het voorprogramma van de formule1 te komen in Francorchamps. Dit is enkel om de Challenge interressant te houden voor de deelnemers en om een fatsoenlijk startveld bijeen te krijgen.
Een samengaan van Belcar en BTCS zou geen slechte zaak zijn. Kwalificaties op zaterdag en één wedstrijd van de BTCS zou de zaak op zaterdag ook al wat interesanter maken. De tweede wedstrijd van de BTCS of de Belcarwedstrijd op zondag als laatste programmeren zou het volk wat langer langs het circuit houden.
Ik vond dat er de zondag toch wel heel wat volk op de berg aan de chicane stond tijdens de Belcarwedstrijd. Daar is er wel iets meer te zien dan op de tribunes langs de rechte lijn. Vroeger stonden er ook tribunes in de eerste linkse en die zaten ook steevast vol. Ik denk dat diet gewoon een slechte strategie is van het circuit van Zolder om op deze plaatsen geen tribunes te plaatsen. Het is dan voor mij ook duidelijk dat autoracen niet meer de prioriteit is voor de VZW Terlamen.
|