View Single Post
  #21  
Old 31-10-2004, 21:54
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by Thomaske_GLPK
Ik kan het u ook zeggen als het mag. Code 60 is gewoon hetzelfde als gele vlag of SC. De deelnemers mogen dan niet sneller rijden dan 60km. Daarom code "60"

Mvg
Nou niet helemaal. Als de wedstrijdleiding vindt dat om bepaalde redenen de snelheid uit de koers moet dan geeft men een "Code 60" Dat wil zeggen dat alle wagens met een snelheid van 60 KM/U over het circuit moeten..........heel makkelijk te controleren aan de rondetijden. Waarom een code 60? Om een oliespoor te bestrijden, een wagen van het circuit de halen door middel van een plateau wagen..................of iest anders waarvoor men normaal gesproken een safety-car zou inzetten.

Het systeem werkt vlugger als een safety-car en is vooral veel eerlijker t.o.v. de deelnemers en verminderd het gevaar na een herstart.

Als er in de TC of Belcar een safetycar is dan verliest de leider zijn voorsprong op de nummer twee. Met de code 60 zal deze zijn voorsprong, zo goed als ongewijzigd, behouden.

Het werkte gisteren perfect tijdens de werkzaamheden om een oliespoor te bestrijden op het rechte stuk. De mannen kunnen gerust aan het werk, iemand op 100 meter ervoor met een pijl die links of rechts aangeeft. Zeer veilig allemaal............
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote