Ik was zaterdag ook in Spa, en het was een mooi dagje, ook al heb ik maar enkel de 2e kwalli van de BTCS gezien en de Fun Cup race.
Tijdens de kwali van de BTCS prachtige dingen gezien, uiteraard was de volledig natte baan daar wel de oorzaak van...
Ik stond tijdens de eerste 15min op de Raidillon en heb er best wel heel rare maneuvers gezien hoe de krachtige porsches hun PK's probeerden op de baan te houden wanneer ze de Raidillon opreden.
Twee maal zelfs ging het volledig mis bij de Pino Posche Nr23 van Turco Franchi. De eerste maal maakte hij een 360° spin bij het oprijden van de Raidillon zelf en kwam hij tot stilstan op minder dan 2 meter van de vangrail lings, hij stond dus volledig dwars op de pitlane exit. Hij stopte dan ook vlak voor mijn neus en heeft me een zeer hot moment bezorgt

, maar de foto mag er wel zijn

... Vanaf morgen avond kan je hem bewonderen op de site

.
Enkele ronden later ging dezelfde porsche weer in de fout, maar deze keer was het wel ineens ook game over. Hij spinde deze keer veel hoger op de Raidillon en ramde de betonnen muur links en heeft daarna niet meer gereden in de kwalli sessie.
De funCup start heb ik ook gezien op de Raidillon, deze keer buitenkant circuit. Wel spijtig genoeg TElang in de pit rondgehangen tijdens de eerste 2 wedstrijd uren en dus weinig foto's kunnen nemen door de vallende duisternis. Toch nog een rondje Francorchamps gedaan in het donker, maar toen ik dan aan de dubbele linkse was, was het plots code rood wegens de mistbanken. Dan maar heel het stuk richting paddock terug gedaan in de stille donkere bossen van Spa.
Daarna nog naar het goeie feestje geweest van de Fun Cup in Hotel Eau Rouge en ook genoten van de beats van DJ Fred (Bouvy), hij was weer schitterend!