Quote:
Originally posted by gwyllion
Reiter heeft vorige week deelgenomen aan een 4 daagse bandentest van Michelin. Zowel op intermediates en regenbanden was de Lamborghini sneller dan de Larbre Ferrari 550 die ook aan de test deelnam. Op slicks was de Lambo nu eens 1 a 2 tiende trager dan weer sneller; en dat met een compound die niet eigenlijk ontwikkeld is voor een middenmotor.
De testgegevens zullen gebruikt worden om de ophanging te verbeteren. En voor 2005 wordt een verbeterd aerodynamisch pakket en een evolutie van de V12 met meer vermogen ontwikkeld.
http://www.lmsr.net/reitertest.html
|
Lamborghini en Audi Sport lijken meer betrokken te worden in de ontwikkeling van de R-GT; vorig jaar concentreerde Audi Sport zich volledig op de ontwikkeling van de DTM wagen en nu is er dus meer tijd en geld over voor iets anders.
Lamborghini zal 25 straatversies van de R-GT produceren en deze wagen zal een nieuwe 6.5 liter V12 hebben (het zou een Ferrari Enzo killer moeten worden) en ook achterwielaandrijving (gewichtsbesparing) en ceramische remschijven. Tijdens testen hebben ze 740 pk uit de V12 kunnen halen, maar de productieversie van tussen 650 en 680 pk hebben om betrouwbaarheidsredenen. Deze nieuwe motor zal nadien ook een update van Murcielago gebruikt worden om zo het verschil in prestatie/vermogen t.o.v. de Gallardo te verhogen.
http://www.lambocars.com/framed/oct2004.htm
Het lijkt mij dus logisch dat deze 6.5 liter V12 vanaf 2005 in de competitie R-GT gebruikt zal worden.