Wat betreft de officiele tijdregistratie liep het kompleet fout in de chronos.
Verscheidene teams, waaronder mijn team , waren in de chrono's vertrokken zonder transponder. Zeker niet onze fout. Normaal krijgen we de transponders aangeboden in de box , maar niemand gezien. Aangezien het krappe tijdschema dan maar vertrokken zonder , omdat volgens het reglement iedere piloot tijdens de training moet gereden hebben. We hebben er alsnog één gekregen en werden hiervoor nog eens binnengeroepen in de stop and go area. Op de TV in de box merkten we toen dat nog verschillende teams geen tijdsopname hadden.
Voor ons geen ramp , maar kan me inbeelden dat sommige teams hiermee niet kunnen of konden lachen.
Dan is er nog iets dat op mijn lever ligt.
Wij als team moeten stipt de letter van het reglement volgen, op zich geen probleem mee, maar toch.
Bij de eerste tankbeurt kregen mijn tankers te horen dat we de volgende keer niet meer getankt zouden worden: reden : geen brandvrije overall's. 1 overal was niet brandvrij, dus volgens de letter van het reglement niet in orde ; hier heb ik dan ook geen probleem mee. MAAR de tweede was BRANDVRIJ, maar niet FIA gekeurd. Dit stond met een officieel label in de overall vermeld. Maar deze werd ook prompt afgekeurd. Dus moesten we haastig op zoek naar 2 ipv 1 overall, terwijl in het reglement ALLEEN stond BRANDVRIJ, maar niet FIA gekeurd. Dus 1 terecht niet in orde, de andere was WEL in orde. Dus wij moeten iets door de vingers zien (zie chrono's hierboven) , maar dit geld blijkbaar maar langs één zijde.
NB: Verleden jaar waren de overall's wel in orde (allebei).
Ik werp geen steen naar iemand, maar wil gewoon aantonen dat het soms wel eens kan mislopen ( zowel in de teams als in de organisatie) en dan soms een beetje water bij de wijn doen kan geen kwaad.
Last edited by bart VDB; 14-11-2004 at 22:28.
|