View Single Post
Old 15-11-2004, 12:12
Z3Cp's Avatar
Z3Cp Z3Cp is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by bart VDB
Wat betreft de officiele tijdregistratie liep het kompleet fout in de chronos.
Verscheidene teams, waaronder mijn team , waren in de chrono's vertrokken zonder transponder. Zeker niet onze fout. Normaal krijgen we de transponders aangeboden in de box , maar niemand gezien. Aangezien het krappe tijdschema dan maar vertrokken zonder , omdat volgens het reglement iedere piloot tijdens de training moet gereden hebben. We hebben er alsnog één gekregen en werden hiervoor nog eens binnengeroepen in de stop and go area. Op de TV in de box merkten we toen dat nog verschillende teams geen tijdsopname hadden.
Voor ons geen ramp , maar kan me inbeelden dat sommige teams hiermee niet kunnen of konden lachen.
Dan is er nog iets dat op mijn lever ligt.
Wij als team moeten stipt de letter van het reglement volgen, op zich geen probleem mee, maar toch.

Ik werp geen steen naar iemand, maar wil gewoon aantonen dat het soms wel eens kan mislopen ( zowel in de teams als in de organisatie) en dan soms een beetje water bij de wijn doen kan geen kwaad.
Het liep reeds mis 'smorgens bij het binnenkomen van het circuit (rond 7 u.). Wagens schuiven aan voor technische controle, vrachtwagens komen in of uit pitlane-area en proberen achter de stands te raken, teamleden pogen met de wagen nog in diezelfde zone een parkeerplaatsje te bemachtigen. Kortom, komplete chaos. Niets bewoog nog. Ook geen mensen van Zolder gezien trouwens om dit in goede banen te leiden. Ik vermoed dat die pas om 8 uur begonnen. Onze tijd voor de technische controle was om 7.15u., om iets voor 8 dienden we nog vlug plaats te maken voor de laatste deelnemers van de starterscup.
Eén van onze teamleden had hiervoor nochtans een eenvoudige oplossing : bij het binnenkomen van de pitarea (ter hoogte van de chicane) laat je één rijstrook rechts langs de draad voor inkomend verkeer. Tot aan de laatste boxen en dan linksom achter de boxen via één rijstrook terug buiten. Dan heb je natuurlijk ook mensen nodig die er zijn om dit in goede banen te leiden. Bij de training was er idd. het feit dat de teams die niet gekeurd werden, zonder transponder rondreden. De meer ervaren teams wisten dit vlug en haalden hem zelf. Anderen dienden terug binnen te komen voor een soort stop and go, dit zorgde dan ook voor verwarring bij de betreffende teams.
Kortom, de organisatie liet dit weekend meerdere steken vallen.
Ik ben een jaartje (vorige race was ook 10 uren) niet bezig geweest als teamchef om VAS rally te rijden. Er wordt/werd in circuitmiddens wel eens neergekeken op rally omwille van improvisatie en/of wanorganisatie. Ik kan jullie zeggen dat ik dit jaar geen enkele rally meemaakte waar het zo misliep als hier in Zolder. Bij rallys slaagt men er ook in om zo'n 120 auto's te keuren binnen een bepaalde tijd, een ordentelijk wagenpark aan te leggen waar ieder voldoende plaats heeft, men vangt vertagingen op als de wedstrijd dient te worden stilgelegd, enz.
Ik heb het gevoel dat de organisatie in Zolder vaak op automatische piloot rijdt en teert op vroegere ervaring.
Jongens, wakker worden ! Een groot startersveld moeten jullie verdienen. Het is niet zo dat er geen alternatieven zijn om leuke wedstrijden te rijden (cfr. BTCS), zeker als je het deelnemersveld van afgelopen weekend bekijkt zou ik me toch zorgen beginnen te maken. Ik kreeg zaterdag te vaak de indruk dat men de race speciaal voor ons organiseerde en dat we eigenlijk blij mochten zijn om dit te mogen doen op ons geliefde Zolder.
Moest ik even kwijt...
Reply With Quote