View Single Post
Old 15-11-2004, 21:06
Pascal Pascal is offline
A4993

Een drietal jaren geleden, schat ik zo, is het ASAF-kampioenschap opgehouden te bestaan. Nuja, het is zowat overgegaan in de BTCS. Vele amateurs zijn niet mee overgestapt naar de BTCS. Waar ze echter gebleven zijn, weet ik ook niet.

Ik heb niet zoveel ASAF-wedstrijden gezien. Van die enkele die ik heb gezien kan ik me herinneren dat het niveau onder het niveau van de TC viel. Het was eenmengeling van allerlei auto's die dikwijls kwamen uit afgeschreven cups. Zo zag je er Suzuki Swift's (uit de vroegere cup), Toyota Starlet's (uit de vroegere cup) ettelijke BMW's, oa de twee Rover's 114 die momenteel in de BTCS actief zijn. Je zag er echter ook Formule France wagens, historics, af en toe een FunCup en op het laatste zelfs Radicals. Kortom een bonte mengeling...

De wedstrijden vonden plaats of enkel op zondag of op een weekend (zaterdag en zondag). Dikwijls maar niet altijd was er een sprintwedstrijd EN een uithoudingswedstrijd op één dag of op één weekend. Sommige auto's deden mee in beide wedstrijden. Anderen dan weer enkel de sprintwedstrijd of enkel de uithoudingswedstrijd.

Ook de circuits waar gereden werd liep uit elkaar. M.i. gingen ze op zoek naar goedkope circuits en zochten ze waar er nog een plaatsje vrij was. Op Chimay en Spa heb ik ze zien rijden...

Er was voor elk wat wils. Dat kwam niet altijd het niveau ten goede. Ook op gebied van veiligheid van bvb de auto's zag je soms zaken die je liever niet zag. ASAF zorgde er echter voor dat iedereen kon rijden ongeacht welke auto of budget je had...

Wat er wel goed was, was de sfeer. Mekaniekers van het ene team gingen bij het andere team helpen sleutelen om de respectievelijke auto klaar te krijgen voor de wedstrijd. Dergelijke taferelen waren er te zien.

Misschien heb je hieraan niet veel. Ik moet toegeven dat ik het ASAF-gebeuren destijds niet echt volgde. Ik kan hier enkel delen wat ik zelf heb gezien.

Hopelijk ben ikje hiermee van dienst geweest...

C U
Reply With Quote