Quote:
Originally posted by Pascal
Het was eenmengeling van allerlei auto's die dikwijls kwamen uit afgeschreven cups. Zo zag je er Suzuki Swift's (uit de vroegere cup), Toyota Starlet's (uit de vroegere cup) ettelijke BMW's, oa de twee Rover's 114 die momenteel in de BTCS actief zijn. Je zag er echter ook Formule France wagens, historics, af en toe een FunCup en op het laatste zelfs Radicals. Kortom een bonte mengeling...
ASAF zorgde er echter voor dat iedereen kon rijden ongeacht welke auto of budget je had...
C U
|
ASAF stelde kwalitatief inderdaad niet zo veel voor. Het was een eenzijdig Franstalige bedoening en op het gebied van veiligheid en strikt naleven van reglementen werd er nogal wat door de vingers gezien. Maar de charme van het kampioenschap lag erin dat zowat iedereen welkom was; van de welgestelde gentleman driver met zijn perfect getunede Porsche tot de berooide amateur met zijn aftands VW Golfje van 25 jaren oud. Het was de meest democratische vorm van circuitracerij die je in België kon vinden, ook omdat de financiële drempel zeer laag lag. Het was pure "Just for fun"-racerij.
Bij het opstarten van de BTCS heeft de PRC-Groep het ASAF-kampioenschap opgeslokt. Een slimme opportunistische zet: zo kwamen ze toch nog aan een vol startveld en konden ze kwantitatief wat tegengewicht vormen voor de Belcar.
Maar veel van de vroegere ASAF-amateurs die nu noodgedwongen BTCS rijden, voelen zich daar niet thuis. De heimwee naar een eigen ASAF-kampioenschap is heel groot. De roep naar een aparte ASAF-structuur is in de loop van het voorbije seizoen in de BTCS-paddock steeds luider gaan klinken.