View Single Post
Old 16-11-2004, 02:13
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Het was weer een leuke race. Het was mijn 10de 10 uren race en de eerste keer dat ik met een wagen uit klasse 1 aan de start stond. Mijn teamgenoten waren Marc Goossens, Jan Heylen en Franz Lamot. Voor mij was het echt een eer dat ik met deze piloten mijn come-back mocht maken. De wagen was een Porsche van Speedlover, het team van Andre Vanhoof. Het betrof de Porsche 993 waarmee Stephanie Boden een zwaar ongeval had tijdens de 24 uren. De wagen werd gerepareerd en vanaf nul terug opgebouwd. Donderdag konden we niet trainen wegens nog niet klaar. Vrijdagnacht om 23u werd de motor voor de eerste keer gestart.
Dat wij zaterdag dus aan de start stonden was al een meevaller. Ik reed als eerste de baan op en voelde me meteen goed in de wagen op een klapperend geluid na (iets dat de wagen tot 22u 's avonds is blijven doen trouwens) en ik kwam binnen met de voorlopig 3de tijd. Marc nam over en reed 1'54" op de natte piste. Hiermee was hij op dat moment 4 sec sneller dan de concurentie. Jan Heylen deed er op het einde nog eens een halve seconde van af maar de snelle AD Porsche van Maes/Menten ging er nog net over. Een tweede startplaats dus.
Marc Goossens nam de start op slicks en moest even Menten en Van Roij laten gaan die op intermediates en regenbanden stonden. Maar na het probleem met de AD porsche nam Marc resoluut de leiding over. Met een tijd van 1'42"9 reed hij trouwens de snelste tijd van de hele race. Franz nam over en hield onze wagen in de top-3. Problemen begonnen toen Jan Heylen de baan op ging. Hij geraakte niet stil voor de Villeneuve en belandde in de grindbak. In de pits zagen we dan dat links achter er een lek was in een remleiding. Na reparatie en enkele ronden verlies reed Jan een mooie stint en klom terug op naar de 2de plaats. Ik nam over en het ging meteen goed. Totdat ik bij het aanremmen van de eerste linkse geen rem meer had. Met wat kunst en vliegwerk kwam ik door de bocht en zocht de pits op. Daar werd de servopomp van de rem vervangen. Ik kwam terug de baan op als 13de en kon weer opklimmen naar de 8ste plaats die Marc vasthield tijdens het laatste uur. De overwinning zat er zeker in want na 6 uren hingen we 2 ronden voor op de uiteindelijke winnaars. Ondanks de pech hebben we ons geweldig geamuseerd en wil ik het team bedanken. Verder ne grote merci aan de talrijke supporters die ons kwamen steunen! Ook was het tof om een race met Marc Goossens te rijden, wat die kan met een wagen, ongelooflijk. Het is een grote meneer.
Ik heb de smaak terug te pakken en als ik de budgetten vind zou ik volgend jaar wel eens de hele Touring Cup willen rijden met deze wagen. Wait and see...

Last edited by A.J.; 16-11-2004 at 02:16.
Reply With Quote