Ik vind dat dik kut.
Ten eerste vanwege m'n Braziliaanse roots, maar vooral omdat dat nog een (volgens mij althans) van de interessantere circuits, waar ook nog wat kan worden ingehaald.
Maar ik begrijp dat veiligheid primeert. Hopelijk trekken ze die lijn dan wel consequent door (inderdaad Monaco bijvoorbeeld).
Dat daar de gemiddelde snelheid niet bijzonder hoog ligt, is geen argument. Op sommige plaatsen gaan ze oerend hard, zeker als je er rekening mee houdt dat ze direct in het decor vliegen. In de laatste 15 jaren zijn er daar al meer dan genoeg ernstige ongevallen gebeurd, die net zo goed fataal hadden kunnen aflopen. Ik denk dat een schuiver tegen 150 in Monaco veel ergere gevolgen kan hebben dan een tegen 250 in pakweg Barcelona.
Trouwens, klassieker mijn oor (niet persoonlijk bedoeld Oneliner en sorry als het wat straf overkomt). Daar draait het in de F1 allang niet meer om. Gewoon omdat er zoveel media-aandacht voor is, het glamour-aspect enz.
Geld is het enige wat nog telt voor Ecclestone en co, daar ben ik rotsvast van overtuigd. Ik heb dat romantische beeld dat ik over F1 had in ieder geval al een tijdje verloren en vermoedelijk bestond het in de praktijk ook al niet meer toen ik in die sport geïnteresseerd raakte.
Last edited by Mario; 02-12-2001 at 14:04.
|