Dit is duidelijk een van mijn
grootste probleemgevallen: de centrale decall zit duidelijk niet goed vast (je ziet een schone tentvorm onderaan), met als resultaat dat er door de jaren heen bovenaan stukskes zijn afgebrokkeld (bij het kuisen). Tja, wat weg is valt niet te herstellen natuurlijk, maar ik heb alsnog geprobeerd om ‘m mooi in de koetswerknaden te doen zetten. Met
VEEL sol, uiteraard. Let op het fameuse rimpelen. Dit is perfect normaal, en gaat weg na voldoende drogen. En
zo ziet het er dan uit nadat het gedaan is. De decall ligt nu mooi in de plooitjes, maar er is toch ook iets misgelopen: bovenaan was er eigenlijk wat decall “te veel”, omdat ik ‘m oorspronkelijk niet schoon had “opgespannen”. Deze overtollige decalloppervlakte moet natuurlijk ergens naartoe (Microscale producten om een decall te doen krimpen zijn er volgens mij niet :o) ), en in dit geval is ‘m een beetje dubbelgeslagen, net onder het nummer “8”. Op foto zie je het goed, in’t echt valt het nogal mee. Desalniettemin had ik dit waarschijnlijk kunnen vermijden door eerst met microset de decall volledig los te weken, waarna ik ‘m eerst wat uit elkaar had kunnen trekken alvorens te starten met het sollen rondom de koetswerknaad. Een wijze les voor de toekomst.
More to follow soon...