Jeffrey Van Hooydonk heeft vandaag z'n eerste F1 meters gereden in de minardi!
Hij heeft met in- en out- lap bij maar 10 ronden mogen rijden!

(is dit wel de moeite om voor z'n "test" een zitje te maken???, het zitje kost bijna meer dan de 10 ronden...)
Voor de test sprak Jeff zo over z'n test: Dit is louter een test, die mogelijk is gemaakt door men sponsor.
Nu, na de test, heeft hij al een hele andere versie over z'n F1 test(je).
Hier is z'n reactie op
autosport.be:
Quote:
"Impressionant, ongelooflijk!" klonk het uit de mond van de kartinstructeur die het voorbije decennium nochtans al heel wat brandvrije pakken in allerlei boldides heeft versleten.
"De stap van F3 naar F3000 viel eigenlijk nog goed mee maar dit overtreft alle verwachtingen&. Ik heb eerlijk gezegd al m'n kennis en ervaring moeten benutten om die 800 PK in m'n rug in toom te houden en in de juiste banen te leiden; traction control, remmen met de linker voet,het was snel aanpassen geblazen" aldus Jeff.
"Uiteindelijk heb ik, de in- en out-lap meegerekend, maar tien ronden kunnen rijden, ook al omdat de motor tegen de limiet van z'n mileage aan zat. Ruim voldoende evenwel om een goede indruk te krijgen voor wat zo'n actuele F1-bolide staat. Uiteraard ging het meer om een demo dan om een gooi naar een snelle chrono, maar met een tijd van 1.15" was men bij Minardi toch wel opgezet dat ik zo snel snel ging.
Neen,het was eigenlijk niet de bedoeling om hier een zitje te proberen veroveren. Al kregen we van Paul Stoddart wel enkele hints mee die kunnen helpen bij de zoektocht naar geld. Die gaan we samen met de sponsors bekijken en je weet maar nooit.
Normaliter zie je mij volgend jaar in de GP2-serie terug maar indien er een substantiëler budget bij elkaar geharkt kan worden wil ik ook niks uitsluiten.
Harrie Muermans - die zelf door Jos Verstappen werd "gechauffeerd" in de tweezitter - heeft mij en wellicht de hele, 56-koppige delegatie een onvergetelijke dag bezorgd. Temeer omdat ik eigenlijk alle hoop op een F1-test had opgegeven nadat ik er eerder in m'n carrière een paar keer heel dicht had bij gestaan en het telkens niks was geworden. Tja, dit smaakt echt wel naar meer!".
|
Die Stoddart, die heeft toch écht z'n beroep gemist...

...hij had écht beter psycholoog geworden!
Hoe hij een mens toch kan gelukkig maken en een mens zo kan beïnvloeden en overtuigen e.d. ongeloofelijk

.
Toevallig heb ik daarnet nog ff in een flits Jeff zien rijden in z'n Minardi in het VRT nieuws. De vrt had er een intervieuw met Stoddart, en ook daar liet hij letterlijk de volgende woorden vallen: "ik ben zeer tevreden van de deze korte test van Van Hooydonk, ik weet dan ook dat hij snel aan een budget zal gaan werken, en dan zien we wel..."
Maarja, z'n uitleg zal Stoddart wel aan elk TV stations geven van al de F1 debutanten van deze week in de Minardi's...
Word ongetwijfeld vervolgd...

Ik ben alvast benieuwd!!!