Quote:
Het blijft fun, we zijn daar immers niet om de beste rondetijd neer te zetten .. maar om ons te amuseren met de auto.
|
Persoonlijk rijd ik reeds 2 seizoenen mee met de Eran dagen om m'n persoonlijke rondetijden te verbeteren...
Het sleutelen aan de auto (veranderingen aan de wielgeometrie enz.) en de daarmee -al dan niet- behaalde tijdwinst is voor mij de uitdaging van het racen.
Als er een inhaal- of uitremverbod ingevoerd zou worden, ben ik ervan overtuigd dat er heel veel mensen weg blijven!!
Profesioneel inhalen en/of uitremmen is immers een van de dingen die bij het racen hoort!!
Het is dan ook niet voor niets dat race ervaring vereist is tijdens deze dagen!!
Voor de duidelijkheid:
Natuurlijk kom ik om me te amuseren met de auto, en niet om de snelste van de dag proberen te zijn.
Maar als inhalen en uitremmen verboden zou worden, lijkt het meer op een "clubdag" dan Free Driving...
Strenge(re) maatregels tijdens een gele vlag situatie ben ik natuurlijk voorstander van!!
Ik zie helaas regelmatig piloten inhalen tijdens een gele vlag situatie!!
Verder heb ik me ook dit keer weer geweldig geamuseerd!! Een prachtige afsluiter van het Eran seizoen...
Vooral het racen in het donker is een geweldige ervaring... Dit zou zich wat mij betreft vaker mogen voordoen.
Ik ben dan met Ubie eens dat de piloten welliswaar voor goede verlichting moeten zorgen!!
Voor iedereen die deze dagen mogelijk maakt:
Complimenten... en Keep up the good work!!
See you in Zolder