View Single Post
Old 06-12-2004, 22:02
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

Remy, niets van aantrekken, in de hitte van de strijd (lees discussie) worden er wel eens zaken lichtjes verbogen begrepen.

Ondertussen raak je toch enkele interessante punten aan.

Het is inderdaad een kwestie van respect. Sommigen vergeten wel eens dat er mensen rondrijden die 's morgens hun eerste meters op het circuit gereden hebben. Zoals je ook aangeeft zijn ze vergeten hoe ze zelf reageerden tijdens hun eerste meters.

Laat ons eerlijk zijn, je kan het heel goed aanvoelen als de piloot voor je zich nog niet op zijn gemak voelt in de wagen of op het circuit. Is het echt zo erg even een bochtje te wachten en op een recht stuk toch voorbij te gaan ?

We spreken hier over gevoel, gezond verstand en elkaar het licht in de ogen gunnen. Daarvoor heb je geen afspraken nodig !

Persoonlijk had ik één probleem tijdens mijn eerste ERAN-dag.
Je begint 's morgens als volslagen bleutje, en wordt 's namiddags plots verrast door "ervaren" deelnemers en snellere wagens die je rond de oren vliegen. Terwijl je probeert die propere lijn van de morgend te rijden, krijg je het gevoel dat je enkel dient als een soort schietschijf. Ikzelf geraakte er snel over ... mijn neef kreeg de wagen zelfs niet meer in een hogere versnelling.
Je leert ook niets meer bij als er in elke bocht eentje aan de binnenkant zit. En het laatste wat ik wil is hier iemand met de vinger wijzen. Voor de piloot in de andere wagen is dit tenslotte een pure en normale inhaalbeweging ... en die moet ook getraind worden ...

@Andy
Misschien één van de punten waar eens kan over gesproken worden. Het is maar een voorstel, misschien de wagens die ook 's morgens de cursus gevolgd hebben, achteraan een teken geven. zodat de mensen van de namiddag weten dat ze met een beginner te doen hebben en beter een bochtje wachten.
Reply With Quote