View Single Post
Old 08-12-2004, 12:05
Blue Blue is offline
De Paddock Rookie

ook effe mijn mening

het is idd zo dat de aanrijdingen tussen 2 wagens op 1 hand te tellen zijn, maar vorige keer is er wel een EVO met schade geweest doordat een niet verlichte cosworth tegen de richting in aan het rijden was........

dat vind ik dan zonde.

Uiteindelijk gaat het om wederzijds respect en gezond verstand...

van de auto's die wat meer waarde hebben zie je snel dat ze zich heel goed bewust zijn dat er idd snellere auto's zijn
want zij hebben evengoed bang dat er een 325 of iets anders in zen flank gaat parkeren.

van de goedkopere trackauto's zitten er "SOMS" (want ik wil niet iedereen over dezelfde kam scheren, er zijn best veel mensen met een goedkopere tracktool die zich voortreffelijk aan de regels houden) auto's die een beetje rijden alsof hun leven ervanaf hangt en dat ze het toch niets kan schelen als ze schade zouden hebben.

dat is eenbeetje zonde...

uiteindelijk doe je met het vrij rijden mee om idd een beetje racegevoel te krijgen, je auto te leren kennen en eens voluit te kunnen gaan.
Uitremacties kunnen voor mij zeker ALS ze voldoen aan een paar regels, want we zitten niet in een echte race dus moet je ook niet gaan doen alsof beide auto's weten dat ze een jaarbudget hebben om alles te herstellen....

1) de andere persoon weet dat je er zit en gedraagt zich ook zo
2) door je uitremactie verplicht je em niet van in de zandbak of rare capriolen uit te halen om zen bocht toch te halen
3) je doet he top een manier waarbij je alle contact probeert te vermijden

niet zoals soms gebeurd dat je iemand in de eerste linkse toch dwingt om een slechte lijn te volgen en zo zichzrelf te verslikken
of in de chicanes het gras laten op te zoeken

uiteindelijk zijn we allemaal mensen met dezelfde passie
en willen we allemaal hetzelfde, plezier beleven.
Daarbij komt dan dat je je soms eens een beetje hoffelijk moet opstellen, ik heb ook al een paar bochten lang achter een tragere deelnemer gehangen, wel dan wacht je effe, verpest zijn ervaring dan ook niet door continu em proberen uit te remmen op stukken waar het niet direct gaat. dan ozu egoistisch zijn.
Wil je dat wel doen moet je mijn inziens maar meedoen met amateursraces waar iedereen met die gedachte start.

Misschien zou een korte briefing idd goed zijn.
Probleem is dat je met verschillende mensen zit die op verschillende tijdstippen toekomen....

Als er een vergadering komt wil ik zeker meedoen...

Maar zoals ik al zei, meestal verloopt alles geslaagd...
soms zie je eens een uitschieter of twee maar dat is "meestal" ook nog goed gegaan....
Reply With Quote