Dat een Bowler (van bv Loomans) voor prachtige resultaten kan zorgen achter de suptop, dat hebben we vorige Dakar al gezien.
Als je de videoclip op pitstop.tv ziet, dan is de Bowler nog heel wat verder geëvolueerd sinds de Dakar 2004.
Het Art of Speed team in z'n geheel is enorm goed georganiseerd, en ze zullen dan ook mits wat geluk onderweg zeer hoog scoren denk ik, een top 20 moet zeker mogelijk zijn volgens mij. Vooral hun 2 trucks die ze inzetten (één als assistentie en één in koers die over de zelfde route zal rijden als de Bowler zelf) zouden wel eens het verschil kunnen maken.
Ik heb eens gaan neuzen in de (enorm lange) deelnemers lijst van de auto's, en vond niet minder dan 12 Bowlers die zullen starten in Barcelona!!! Er zijn 2 Belgische, 4 Nederlandse, 4 Franse en 2 Spaanse Bowlers ingescheven.
De 4 Nederlandse Bowlers rijden allemaal samen in één team, in totaal zet het team inclusief de 4 race bowlers niet minder dan 10 voertuigen in!!!! Hier is ook wel sprake van een deftige structuur denk ik....
De website van de Nederlanders en hun Bowlers:
www.teamdakarsport.com