ik heb die discussies destijds niet gevolgd maar ik neem aan dat dat dan vooral ging over de rijstijl binnen de cup??
tja, dr gebeurd wel es wat. dat heb je in dergelijke races waar de boel dicht bij elkaar zit.
soms gaat men te ver, zoals vorig jaar in NL. dan wordt er bestraft. uitbannen is onmogelijk natuurlijk, maar straffen helpt en is het enige wat je kunt doen.
soms passeert er ook iets wat niet de bedoeling is maar toch grote gevolgen heeft (Jacobs/Groes). allemaal inherent aan het cupracen. is nooit anders geweest. denk maar es aan de perikelen in de jaren 70 tijdens de renault 5 cups.
In GB vliegen de stukken dr ook af hoor! toch jammert men daar wat minder. kijk ook maar es hoe daar in het btcc wordt gekleund.
en ach, waarom vinden we de klasse allemaal zo geweldig? juist, om het spektakel. beter toch dan een optocht van 20 autos die elkaar niet kunnen inhalen.
ik zou het eeuwig jammer vinden als de cup verdwijnt. Renault moeten we niets kwalijk nemen. ze hebben (nog steeds) enorm veel voor de autosport betekent. alleen jammer dazze de NL cup pas afgelopen week afbliezen. maar je weet ook weer nooit wat er allemaal achter de schermen speelt natuurlijk.
|