Dat Albers in 2005 vaste race piloot word bij Minardi, weet ondertussen al iedereen. Maar deze morgend las ik iets wat nog niet iedereen weet denk ik.
Quote:
Jeffrey Van Hooydonk dicht bij Minardi
F1-stal Minardi kondigde gisteren aan dat de Nederlander Christijan Albers volgend seizoen een van de vaste rijders wordt. Belangrijker voor autominnend Vlaanderen is echter dat Jeffrey Van Hooydonk topkandidaat is voor de positie van derde rijder, de plaats die Bas Leinders afgelopen seizoen bekleedde.
,,Het klopt dat we met dat project bezig zijn'', geeft vader Mike Van Hooydonk toe. ,,Het begon allemaal toen we enkele weken geleden bij Minardi een paar rondjes mochten testen. Het klikte meteen met teambaas Paul Stoddart en omdat ik wil dat Jeffrey volgend jaar eindelijk eens een seizoen kan afwerken zonder dat externe factoren voor problemen zorgen - zoals afgelopen jaar in de F3000 jammer genoeg opnieuw het geval was - lijkt me die rol als testrijder wel iets.''
,,Pas op, nog niet alles is in kannen en kruiken'', tempert Van Hooydonk senior het enthousiasme. ,,We zijn met toffe mensen aan een tof project aan het werken, that's it. We gaan ook meteen voor een contract van twee jaar: testen in 2005, racen in 2006.''
Bas Leinders van zijn kant is op zoek naar een zitje als derde rijder bij een middenmoter of een topteam.
|
Bron:
www.sportwereld.be
Dit is wel weer een gedurfde uitsraak van Pa Van Hooydonk, want hoe hij z'n contract voor twee jaar gaat kunnen versieren is voor mij nog wel en raadsel...
Want als ik het goed voorheb, dan is er bij Minardi de afgelopen 5 jaar nog nooit een piloot geweest met een contract van meer dan 1 jaar.
Het is wel geweten dat Jeffrey in het verleden grote sponsors achter zich had, maar om een twee jaarlijks contract bij Minardi te flikken bij de polle moet ge wel een serieuze valies met dollars mee bregen

...
Ik ben alvast benieuwd naar het vervolg van dit verhaal...