Lemans 2005 – praktische informatie en vragen
Hello, ik heb de plannen om in 2005 van 15 tot en met 19 juni naar de 24uren van Lemans te gaan zien. Maar het zal men eerste bezoek worden aan het evenement en ook aan het circuit, daarom zal al de praktische info zeer handig van pas komen. Aangezien ik weet dat er hier zijn die al enkele bezoeken aan dit evenement hebben gedaan, zullen zij ongetwijfeld handige praktische info kunnen verschaffen.
Na een tijdje te zoeken op de onhandige site
lemans.org heb ik al de tarieven gevonden voor 2005:
Quote:
59€ General Enclosure
20€ Practice June 15th or 16th 2005
22€ Test day June 5th 2005
450€ Pitwalk
35€ Mulsanne-Arnage Curves
|
Dus als ik het goed begrijp is de algemene inkom 59€ voor al de trainingen, kwalificatie’s en de 24uren zelf. Deze prijs is dus zonder toegang op de tribunes en ook zonder entry voor de paddock veronderstel ik? Maar wat is dan de prijs voor een paddock ticket (voor een volledig weekend)?
Onderaan het prijslijstje op de site staat “35€ Mulsanne-Arnage Curves”; blijkbaar moet je voor deze bochten combinatie nog bij betalen?
Ik heb een plan gevonden, daar op zie je duidelijk dat in die zone de haarspeld zit en ook de mooie bochten combinatie met o.a. Indianapolis in. Als ik het goed voorheb, dan is dit een van de mooiste stukken van het circuit, klopt dit?

Kan je een volledig rondje Le Mans afstappen te voet zoals in Spa dat het geval is met een deftig wandelpad?
Hoe zit het met de campings?
Waar zijn ze gelegen? Vlak naast het circuit? Waar dan juist ergens? Dicht bij de paddock en start/finish tribunes? Zijn de campings permanente campings met permanente sanitaire voorzieningen, stromend water en elektriciteit? Zijn het verharde tereinen? Of is het eerder in “weide toestanden” zoals in Francorchamps aan Les Combes…
En vooral: wat zijn de tarieven? Is het per dag of nacht dat je betaald? Of is het één prijs voor gans het weekend? En wat ongeveer de prijzen? Betaal je bij voor elektriciteit enzo?
Rijd er buiten de 24u Le Mans nog iets in het voorprogramma??? Ik dacht van niet… zijn er dan niet enorm veel dode momenten zoals met een GP F1 ???
Hoe lang rij je ongeveer over de trip Antwerpen > Le Mans via Peage? Of via route national? Hoeveel euro’s ben je ongeveer armer via de peage?