Quote:
Originally posted by krikke
Uiterlijk zie ik soms niet onmiddelijk verschillen, ik kan me voorstellen dat de pk's niet overal dezelfde zijn...
|
Behalve dat er onder de kap de nodige verschillen zijn kun je aan de buitenkant wel zien om welke type het gaat. Althans, meestal zit je dan goed. In de Belcar / TC willen ze weleens knutselen met motoren e.d. waardoor het de ene keer een 996 Biturbo en de andere keer een "gewone" 996
Daarnaast zijn er teams die "eigen versies" ontwikkelen zoals bijvoorbeeld de Biturbo's van PSI en RTM.
Grote verschil tussen de 993 en 996 serie wat altijd opvalt zijn de koplampen. De 993 heeft ronde lampen, de 996 heeft zeg maar L-vormige koplampen.
Er zijn betere foto's te vinden maar ik eens even gesnuffeld op mijn eigen site:
993 GT2
Let op de achtervleugel
993 "standaard"
996 Biturbo "standaard"
Twee luchthappers achter de deuren, sleufen in het bodywork bij de achterwielen, sleufen tussen schutbord en de deur
996 Biturbo PSI uitvoering
Twee luchthappers achter de deuren, andere difuser aan de achterzijde, andere luchtsleuven aan de voorkant bij de wielen.
996 Biturbo RTM uitvoering
Opmerkelijk, geen luchthappers bij de deuren wel een aparte en verhoogde achterkant tussen de vleugelsteunen.
996 GT3-RS
Uitbouw wielkasten, het aantal gaten en luchthappers in de voorbumper.
996 GT3 Cup
Geen uitbouw wielkasten, minder gaten in de voorbumper en het logo GT3 in de vleugelsteunen aan de achterzijde.
996 Biturbo die geen turbo meer is
In de Belcar rijdt deze wagen mee als een Biturbo, tijdens de Race Promotion Night lag er geen turbomotor in. Vandaar dat de twee luchthappers zijn afgeplakt.
Daarnaast zijn er ook 964 modellen en komt de 997 eraan........tja bij Porsche weten ze wel raad met de nummers