View Single Post
Old 09-01-2005, 11:54
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

In aanbouw: Mistubishi Lancer Evo VII San Remo 2001 Freddy Loix Tamiya 1/24

We zijn weer vertrokken. Weer een model van Freddy Loix hier (het lijkt hier het Loix forum wel )
Deze keer nemen we een Lancer Evo VII WRC onder handen, en wel de allereerste uitvoering. We gaan een standaard kit van Tamiya nemen op 1/24, we voegen daarbij een setje decals van Reji aan toe en we zijn weg.

Ik heb alvast niet op jullie gewacht. Zover ben ik tot nu toe geraakt :

Het chassis is al wit gespoten, en een aantal onderdelen zoals de motor, uitlaat en een deel van de achterste ophanging is al in de primer gezet. Ook de body heeft al 2 lagen primer gehad.

Een foto van de decals die zullen worden gebruikt om de 2002 versie van Tamiya om te zetten naar een 2001 versie zoals die heeft gereden in San Remo:

Tot nu toe geen problemen gehad. Ik heb tot nu toe zelfs opvallend opkuiswerk gehad aan de onderdelen die ik tot hiertoe heb gebruikt: weinig gietsporen, flash etc. Topwerk van Tamiya (tot hier toe )

Daarna heb ik een en ander in een kleurtje gezet. Ik heb voor het motorblok niet de door Tamiya voorgestelde kleur brons gebruikt, omdat ik denk dat die te donker zou zijn. Daarom heb ik mat aluminium gebruikt, aangelengd met wat Smoke. Daarna nog een beetje extra gesmoked om wat diepte-effect te creëren.
Hitteschild is ook al aangebracht.

Bij deze zou ik ook willen oproepen of iemand wat referentiefoto's heeft liggen van de binnenkant van de WRC uit 2001 (misschien ook 2002). Die van mij zijn nogal beperkt. Merci op voorhand.