Vreemd, heel vreemd vind ik dat. De Monte is toch een rally met uitstraling, eentje die zowat iedereen kent en die ook altijd in het nieuws is.
Zat even te kijken op de officiële site:
ACM.MC
klik ik op
de entrylist en wat blijkt? Slechts 35 voertuigen ingeschreven...

Mooie reglementering hebben ze bij de FIA, geen enkele Gr.N
Geen wonder dat de organisatie denkt om volgend jaar de FIA reglementering naast zich neer te leggen, ook al zou dat dan betekenen dat de rallye van de FIA kalender zou verdwijnen. hmm, zegt me wel wat, zo'n beetje à la LeMans -> hors championat, is altijd leuk voor de entrylists. (zie artikel op
turbomagazine.be ) Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Nu goed, de strijd aan de kop, zal er natuurlijk niet minder interessant om zijn. Ik tip nog steeds op Martin.

De vernieuwde 307 ziet er best wel woest uit.
foto van
peugeot sport
Of zal het dan toch Loeb zijn, die de oudere Xsara met de nodige ervaring naar de overwinning zal sturen? Subaru gaf al eerder aan dat ze het kalm aan willen gaan doen, maar ik verwacht Sarrazin wel vooraan, tenzij die door de elementen verrast zal worden. Duval niet echt, omdat die de raad zal meekrijgen de eerste 2 à 3 rallies of safe te rijden om te wennen aan de Xsara. Van Rovanpera en die Mitsu's verwacht ik niets, net zomin als van de Skoda's. Wellicht dat de 206 van Auriol en de OMV Xsara het met de Mitsu's en Skoda's gaan uitvechten voor de punten. De Ford jongens zullen het gat dan wel opvullen tss Peugeot/Citroën/Subaru en de rest.
En de al even traditionele vraag die bij deze al even tradtionele rally hoort: "Gaat het sneeuwen, vriezen of dooien?"